reklama

Prístav z pasteliek

Vonku začína daždivé jesenné počasie a mne sa o to viac vybavujú spomienky na leto. Jedno pekné slnečné ráno počas dovolenky na gréckom ostrove Karpathos som sa vybral mestskou dopravou do hlavného mesta. Miestni aj turisti ho volajú Pigadia. Autobusom som sa viezol smerom na juh k východnému pobrežiu. Cestou ma zaujali borovicové stromy, olivové háje, divoké kozy a niektoré dedinky na vysokých bralách skál.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

V zátoke Vrontis som zrazu zbadal mesto, ktoré bolo postavené amfiteátrovo okolo prístavu. Skoro všetky domy boli bielej farby. Stáli tesne vedľa seba tak, že mi pripomínali biele pastelky. Z naštudovaných materiálov som vedel, že sa blížim k cieľu svojej cesty. Mesto vraj postavili väčšinou miestni ostrovania po návrate z USA. V súčasnosti má okolo 3 500 stálych obyvateľov.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

V útulnej taverne som si najprv dal raňajky a potom som sa vybral do ortodoxného kostolíka na neďalekej skale. Objavil som pri ňom cintorín, ktorý vyžaroval zvláštny pokoj. Priťahoval moju pozornosť niečím, čo som doteraz nepoznal.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

V úzkych uličkách Pigadie som stretal domácich obyvateľov. Zaujala ma pani predávajúca ovocie a zeleninu, odpočívajúci rybár ale aj policajt živo debatujúci s kňazom.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Na konci jednej z uličiek som objavil Karpathos Art Centre, v ktorom maliar Minos Vlachos vystavoval svoje surrealistické interpretácie gréckej mytológie. Neviem posúdiť umeleckú hodnotu jeho diel, ale zdali sa mi originálne, a tak som si vypýtal povolenie zachytiť ich svojím foťákom.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Peťo Zahradník

Peťo Zahradník

Bloger 
  • Počet článkov:  39
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Urobil som aj veľa hlúpostí, ale snažím sa z nich poučiť a ísť stále ďalej. Zoznam autorových rubrík:  Spiš a okolieGrécke ostrovySeverná AfrikaTureckoZo životaPostrehyNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu