reklama

Povodne – inak

Voda. Prišla, hoci ju nikto nepozýval. Nevyberá si. Zalieva všetko. Veľké mestá, malé dedinky. Domy, záhrady, polia. Vlieva sa do pivníc a izieb, rúca niektoré domy. V správach vidím potápajúce sa autá a stromy plávať na rozbúrených hladinách potokov a riek. Sú to všetko veľmi smutné príbehy. Pozerám sa na to už niekoľko dní, a pritom sedím pohodlne v teple svojej izby.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)
Obrázok blogu

Dnes ráno mi zvonil telefón. Išiel som práve z posilňovne. Bola to moja mamina. Jej prvé slova boli, už je to aj tu. Vylial sa potok. Záhrada, ktorú máme pred domom, je pod vodou. Z pivnice nestíhame vynášať vedrá s vodou. Vraj k nášmu domu sa voda ešte nedostala, ale tí, čo bývajú pri potoku, majú príbytky pod vodou. Pochádzam z východného Slovenska a rodičia bývajú v malej dedinke Žehra, cez ktorú preteká potok Žehrica. Kto by to povedal, že také nič sa vyleje a spôsobí také škody.

Zrazu to všetko bolo pre mňa iné. Dotýkalo sa ma to osobne. Išlo o mojich rodičov, súrodencov, najbližších, na ktorých mi záleží a ktorých mám rád. Chcem im nejako pomôcť, ale neviem ako. Neviem, čo mám urobiť. Jediné, čo mi napadlo, bolo povzbudiť ich, aby to vydržali, navzájom si pomáhali a dávali na seba pozor. Bál som sa o nich. Mal som ich zrazu ešte radšej ako doteraz.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prečo až teraz, keď sa ma to dotýka? Veď nie som ľahostajný človek. Čím to je, že sme už takmer imúnni voči negatívnym správam? Autonehôd, vrážd, krádeží či prehreškov politikov je v televízii každý deň neúrekom. Je ich také množstvo, že už nevládzeme byť empatickí a angažovať sa do príbehov každej obete? Nemám odpoveď. Len mi to celé pripomenulo, čo je a čo nie je dôležité.

Peťo Zahradník

Peťo Zahradník

Bloger 
  • Počet článkov:  39
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Urobil som aj veľa hlúpostí, ale snažím sa z nich poučiť a ísť stále ďalej. Zoznam autorových rubrík:  Spiš a okolieGrécke ostrovySeverná AfrikaTureckoZo životaPostrehyNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu